„AdWords to obecnie więcej niż sprzedaż”

flat web design, seo, social media, pay per click

AdWords to dziś znacznie więcej niż reklama w wyszukiwarkach dopasowana do słów kluczowych. To narzędzie można wykorzystać na każdym etapie zakupowym, zarówno do wykreowania potrzeby, jak i przypomnienia o porzuconym koszyku.

Obecnie AdWords to nie narzędzie do wyświetlania linków do sklepów z butami jeśli ktoś wpisze w Google „buty”. To już bardziej narzędzie wspierające pomagające na każdym etapie zakupowym.

„AdWords to obecnie więcej niż sprzedaż”

Np. dla jednego klienta prowadzimy kampanię, w której przy ogólnych zapytaniach albo nawet tylko zainteresowaniu stronami tematycznymi, jest odsyłany do artykułu eksperckiego w najbardziej znanym serwisie branżowym. Artykuł tworzy potrzebę i wskazuje słowa kluczowe, których klient ma szukać. Na te słowa jest prowadzona zwykła kampania SEO + AdWords.

Co się dzieje po trafieniu na stronę?

Po trafieniu na stronę, klient wpada w remarketing i w zależności od tego na jakim jest etapie (wszedł na stronę z ofertą; już kupił, ale nie zapłacił; zapłacił niedawno; zapłacił dawno) widzi różne reklamy remarketingowe, w tym reklamy video na YouTube. Do tego dochodzą działania wspierające takie jak Google Merchant (też przez AdWords) i normalna kampania bannerowa w sieci partnerskiej.

Najlepsze jest to, że to wszystko kosztuje poniżej 5000 PLN miesięcznie a daje sprzedaż na poziomie miliona złotych rocznie :).

Autorem artykułu jest Marcin Kosedowski odpowiadający za Optymalizację AdWords i AdSense w Fabryce Kliknięć.