Co mogą certyfikowani partnerzy AdSense? Z jednego, zaskakującego powodu: NIC

Przychodzące (166 wiadomości, nieczytanych_ 1)-1

Czy certyfikowani partnerzy Google AdSense mogą więcej niż zwykli śmiertelnicy? Co ciekawe… nie. Ale odpowiedź na pytanie „dlaczego nie”, jest jeszcze ciekawsza.

Jedna z czytelniczek wysłała poniższe zapytanie, które natchnęło mnie do dość ciekawego – a dla wielu osób pewnie zaskakującego – stwierdzenia z tytułu: certyfikat Google AdSense nie daje absolutnie nic.

Jak dać komuś dostęp do swojego konta AdSense

Mam jedno małe pytanie dotyczące AdSense, może byłbyś w stanie mi pomóc – trudno znaleźć odpowiedź w Supporcie Google. Chodzi o to, że oprócz zarządzania własnym kontem AdSense mam teraz pomóc zarządzać dwojgu klientom. Jak to zrobić, żeby nie musieć do każdego zakładać osobnego konta e-mail? Czy Google daje do tego jakieś narzędzia dla agencji? Jak Ty to rozwiązujesz? (Jeśli to oczywiście nie tajemnica).

Settings_ Google AdSense-1

Google co prawda daje możliwość dania komuś dostępu do konta (robi się to tak jak powyżej), ale ten „ktoś” może mieć dostęp tylko do jednego konta. W praktyce trzeba założyć oddzielny e-mail pod każde konto, bo nawet kombinacje z plusem w nazwie adresu e-mail nie działają (w AdWords mogę sobie porobić konta na adresy typu costam+klient@gmail.com). W dodatku u wielu klientów nie ma nawet takiej możliwości, więc albo generują mi raporty i ja je sobie przeklejam do Excela (więksi klienci), albo dają mi swój login i hasło do konta na które mają zarejestrowane AdSense (zwykle mniejsi, ale niekoniecznie)

Co mają certyfikowani partnerzy AdSense, czego Ty nie możesz mieć?

Inaczej wygląda to na certyfikowanych kontach partnerów AdSense, którzy mają kilka dodatkowych opcji w panelu, m.in. przełączanie się między kontami klientów. Co ciekawe, w Polsce dostanie takiego konta jest nierealne, nawet nie ma wyznaczonej osoby, która by rozpatrywała wnioski.

Oczywiście to jest mega słabe ze strony Google, zwłaszcza, że przygotowanie zgłoszenia wymaga sporo pracy, a tu okazuje się, że nawet nikt go nie przeczyta. Dopiero po paru miesiącach od wysłania swojego zgłoszenia zapytałem opiekuna AdSense ile im to zajmuje, to po pierwsze nie wiedział, że coś takiego jak certyfikat AdSense w ogóle jest, a kiedy się już dowiedział, to okazało się, że jest kilkanaście agencji założonych przez byłych pracowników Google i one wymogły na Google, żeby zrobiło certyfikację (oczywiście dając im na start certyfikaty). Kto ma obecnie certyfikaty? Tylko oni…