Czas na zmiany w systemach płatności internetowych

Przychodzące (99 wiadomości)-2

Badania prowadzone nad zachowaniami zakupowymi internautów, a więc e-klientów donoszą, iż wielu z nich nie dość, że często robi zakupy poprzez Internet, to jeszcze powraca do tej metody wyszukiwania produktów oraz ich nabywania i wybiera płatności mobilne, które są szybkie i bardzo wygodne. Okazuje się jednak, że nie wszyscy są tacy chętni do tego, aby uprościć e-klientom działania i aby kupowało im się lepiej.

To samo dotyczy niestety banków, które nie są zbyt skore do wykonywania jakichkolwiek ruchów w kierunku umożliwienia nam dokonywania przelewów w trakcie weekendu – podczas gdy zakupów możemy dokonać (ale tylko dzięki uprzejmości zewnętrznych firm) to o przelewach możemy po prostu zapomnieć.

Płatność internetowa nie powinna, a musi być uproszczona i to jak najszybciej

Jeśli prowadzicie sklepy internetowe to musicie wziąć pod uwagę uproszczenie wszelkich procedur zakupu dla klientów, bowiem im więcej problemów, im więcej rzeczy niezrozumiałych i im więcej kwestii wymagających od klienta jakiejś czynności tym gorzej i ryzyko odrzucenia czy rezygnacji z kupna wzrasta i to bardzo znacząco.

Uproszczenie procedur zakupu a raczej płatności za produkty jakie interesują klientów najlepiej dokonać poprzez zainstalowanie na stronie różnych rozwiązań jeśli chodzi o płatności mobilne. Takich opcji jest bardzo wiele, a przykładowe systemy to:

– mPay
– SkyCash
– Płace z IKO
– PeoPay
– MasterCardMobile

Płatności poprzez systemy tego rodzaju możliwe są poprzez specjalnie stworzone w tym celu aplikacje. Teraz można naprawdę wiele, nawet przelewać pieniądze z jednego telefonu na inny, ale niestety tego rodzaju działania nadal są bardzo skomplikowane i ludzie nie są do nich przyzwyczajeni ani tym bardziej im nie ufają. Firmy zajmujące się tego rodzaju kwestiami pracują nad ułatwieniem wszelkich procedur tak, by płatność internetowa była prosta zawsze i wszędzie, ale niestety do tego czasu musi jeszcze trochę minąć.

Banki nie bardzo przejmują się jednak potrzebami klientów

Proces wykonania przelewu zajmuje mimo wszystko sporo czasu, o płatnościach czy przelewach w czasie weekendu lub świąt można po prostu zapomnieć. Okazuje się, że nie tylko banki tych kwestii nie ułatwiają, ale również sklepy internetowe bardzo często nie myślą o rzeczach, które powinny nasuwać im się jako pierwsze na myśl. Chodzi na przykład o to, aby sklep zapamiętywał bank z jakiego już kupowaliśmy, jeśli do niego wracamy – teraz trzeba każdorazowo wykonywać te same czynności.

Im więcej czynności jakie potencjalny klient musi wykonać tym znacznie większe jest ryzyko, że w końcu zrezygnuje on z zakupu, a przecież nie o to chodzi prawda? Tym bardziej, że jak twierdzą specjaliści proces płatności da się uprościć i to bardzo, no ale niestety jak wszyscy wiemy, jest to zawsze związane z kosztami, których nikt bezsensu nie chce ponosić.

Nie mieści siew głowie, że można w ogóle nie wyjść naprzeciw oczekiwaniom aż 10 milionów klientów, no ale taka jest właśnie rzeczywistość. Miejmy nadzieję, że jednak się to zmieni i banki oraz sklepy zauważą, że gdyby nie my, nie było by ich…