Dotpay na Facebooku – fanpage staje się narzędziem sprzedaży?

facebook

Płatności Dotpay na Facebooku pozwalają prowadzić sprzedaż bezpośrednio z poziomu fanpage’a. Czy przyniesie to nową jakość w f-commerce?

Coraz częściej na Facebooku możemy otrzymać link będący płatnością za usługę bądź dany towar. W znacznej ilości przypadków płatności dokonywane na Facebooku obsługuje strona dotpay.pl. Czym jednak zdobyła popularność? Z czym wiążą się płatności przez Facebooka i co powinniśmy o nich wiedzieć zanim zdecydujemy się na wpłatę naszych pieniędzy?

Popularność rozwiązania

Dotpay zdobył popularność na rynku serwisów społecznościowych dzięki swojej prostocie i intuicyjności. Umożliwia nie tylko dokonywanie pojedynczych wpłat za dane transakcje, ale również zautomatyzowanie wpłat wielokrotnych – przy pomocy dotpay.pl na  fanpage’u możemy wygenerować linki wielokrotnego użytku, które będą skorelowane z wyznaczoną przez nas ceną oraz opisem produktu, bądź świadczonej usługi – z punktu widzenia sprzedawcy wystarczy więc, że wygeneruje kilka linków dla swojej oferty i umieści je na Facebooku, aby móc rozpocząć oferowanie swoich produktów i usług. Czy potrzeba czegoś więcej do rozkręcenia własnego biznesu?

Dla kupującego?

Stosowanie systemu płatności oferowanego przez Dotpay, ma swoje dobre strony przede wszystkim dla potencjalnych klientów, którzy będą chcieli w ten sposób zapłacić za towar – przy pomocy specjalnego odnośnika zostają oni przekierowani na stronę płatności, która jest już wypełniona danymi sprzedającego (jego ID), jak również opisem, czego płatność dotyczy i konkretną kwotą – wszystko podane jest „czarno na białym”.
Znając numer ID konkretnego sprzedawcy możemy również samodzielnie dokonać wpłaty za pośrednictwem strony www.dotpay.pl, jednak jest to funkcja stosunkowo rzadko używana. Sprzedawcy przeważnie wychodzą na przeciw oczekiwaniom kupującym, a zarazem chcą jak najbardziej zautomatyzować cały proces sprzedaży, a tym samym oferując płatności przez fanpage robią to w najprostszej postaci – bezpośredniego linku oferującego możliwość jej wykonania.

Popularność Dotpay?

Czy popularność serwisu Dotpay w stosunku do płatności dokonywanych za pośrednictwem Facebooka będzie utrzymywała się w przyszłości na takim samym poziomie? Wszystkie obecne statystyki i trendy pokazują, że płatności przez Facebooka zyskują coraz większą liczbę zwolenników, a to jest pole do dalszego rozwoju technologii związanych z ich wykonywaniem i realizowaniem. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcy Dotpay nie prześpią okazji i będą stale rozwijali swój produkt dostosowując go do wymagań użytkowników.