Omnichannel, czyli o kanałach i płatnościach słów kilkanaście

Darmo obraz_ Urząd, Biurko, Biznesu, Praca - Gratis obraz na Pixabay - 925806

Każdy, kto prowadzi własny sklep zastanawiał się pewnie nad możliwościami i formami zwiększenia zysków poprzez zwiększenie zasięgu oddziaływania własnego sklepu. O ile w przypadku sklepów stacjonarnych, niezależnie od branży, jesteśmy związani przeważnie okolicznymi mieszkańcami i osobami, które znajdą się w pobliżu, o tyle w przypadku sklepów internetowych niemal żadne ograniczenia nie istnieją.

Rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę z tego, że możemy połączyć wszystkie formy sprzedaży, a tym samym zyskać nowych klientów i ułatwić obecnym dokonywanie zakupów. Mowa oczywiście o omnichannel, czyli o łączeniu ze sobą wszystkich możliwych kanałów sprzedaży.

Tylko sklep internetowy?

Już na samym początku rozważań na temat omnichannel konieczne jest zaznaczenie, że sama instalacja systemu do sprzedaży internetowej na naszej stronie internetowej nie jest pełną wielokanałowością sprzedaży. Konsumenci chcą pełnej integracji platform, tj. możliwości płatności online w tradycyjnym sklepie, czy też zamawiania towaru przez Internet, płatności gotówką, a odbioru przy pomocy poczty. To wszystko musimy im zaoferować, aby móc liczyć na pełny wzrost sprzedaży, który według różnych statystyk może wynosić nawet dwadzieścia pięć procent!

Integracja płatności

W przypadku wielokanałowości szczególne znacznie ma integracja płatności – musimy mieć pełny podgląd na wszelkie płatności w czasie rzeczywistym, ab móc obsłużyć klienta, który będzie chciał dokonać płatności jednym kanałem (np. przy pomocy swojego smartphona), zaś odebrać towar w inny sposób niż czekając na kuriera w domu. Płatności dla sklepów coraz częściej oferują tego typu rozwiązania i warto z nich skorzystać. Jakby nie patrzeć jest to rozwój w dobrą stronę z perspektywy klienta, któremu ułatwiamy zakupy.