Pierwsze kroki w optymalizacji konwersji strony internetowej

croissance-hacking

Konwersja strony internetowej mówi internetowym przedsiębiorcom o tym, jaki procent odwiedzających korzysta z danej strony dokładnie w taki sposób, w jaki przedsiębiorcy chcieliby, aby z niej korzystali. Każdy użytkownik, który dokonuje na stronie pożądane akcji to dla przedsiębiorcy zysk, więc nic dziwnego, że wszyscy prowadzący strony internetowe używają programów do obliczania konwersji, gdyż są ciekawi, jaka ilość osób odwiedzających stronę da im zarobić. A co jeśli konwersja jest zbyt niska?

Zmiany na lepsze

Jeśli konwersja nie jest dla przedsiębiorcy satysfakcjonująca, jeśli użytkownicy nie dają mu zarobić albo pozwalają zarobić niewiele, to zawsze można poczynić szereg działań ku optymalizacji konwersji, czyli ku jej zwiększeniu. Takie działania naprawdę warto stosować regularnie, bo każdy, nawet jeden użytkownik więcej, to już zmiana w zyskach, oczywiście korzystna zmiana. Jak zatem dokonać optymalizacji konwersji?

Kilka wskazówek

Należy wprowadzić wówczas na stronie zmiany, które wydadzą się na odwiedzających atrakcyjne. Na przykład zwiększyć szybkość ładowania się strony albo uczynić stronę bardziej przejrzystą – by klienci szybciej mogli odnaleźć na niej to, czego aktualnie szukają. Ważne jest także zoptymalizowanie procesu rejestracji. Proces ten nie może być zbyt długi i za skomplikowany, bo zapewne wtedy większość osób całkowicie z niego zrezygnuje. Poruszanie się po stronie też nie powinno być żadnym problemem dla użytkowników, bo w przeciwnym razie znajdą oni stronę bardziej dla nich czytelną. Takie działania na pewno zwiększą konwersję i strona zacznie przynosić zyski.