Sprawdzone metody na poprawę konwersji stron internetowych

flat web design, seo, social media, pay per click

Bardzo często po kilku tygodniach od wypuszczenia projektu na rynek, statystyki nie są zadowalające. Z tysiąca odwiedzających jedynie pięciu dokonało rejestracji i jedna osoba dokonała zakupu. Nie należy wtedy rezygnować, bo może się okazać, że formularz rejestracji był po prostu w złym miejscu. Dlatego tak ważne jest testowanie i poprawa konwersji.

Artykuł sponsorowany

Konwersją są działania wykonywanie przez użytkowników, np. złożenie zamówienia, pobranie pliku, zapisanie do newslettera, czy rejestracja konta. Bardzo ważna jest optymalizacja strony internetowej. To dużo skuteczniejszy sposób na osiągnięcie lepszych rezultatów niż wydawanie kolejnych pieniędzy na zwiększenie ruchu. Najsłuszniej jest tesować różne warianty i wybrać ten najlepszy.

Jak wygląda odpowiednio skonstruowany landing page?

To, czy odwiedzający Twoją stronę wykona założoną przez Ciebie czynność, zależy od tego czy Konstrukcja landing page’a powinna zachęcić do odwiedzenia strony i przeprowadzić płynnie przez kolejne kroki procesu zakupowego. Bardzo ważna jest estetyka, a dokładniej mówiąc trzymanie się pewnych schematów. Wszystkie podstrony powinny być spójne wizualnie. Wyobraź sobie, że trafiasz na serwis, w którym każda z podstron ma inny układ, różne fonty i kolory! Jestem pewien, że uciekniesz z niej szybciej, niż na nią trafiłeś. Zastosowanie schematów sprawia, że user szybko uczy się prawidłowo poruszać po stronie. Warto tu zauważyć, że wystarczy, że strona jest estetyczna.

Ludzie lubią korzystać z tego co znają i z tego co nie sprawia im trudności, dlatego najlepiej nie wprowadzać niestandardowych rozwiązań. Pamiętaj o podkreślaniu linków, umieszczenia logo w lewym górnym rogu, a przycisk wyloguj w prawym. Punktem wyjścia jest odpowiednie zaprojektowanie architektury informacji. To szczególnie ważne w przypadku rozbudowanych serwisów, które powinny być czytelne. Zadbaj o uwzględnienie wszystkich typów treści, jakie będą się pojawiać, o logiczną nawigację, o odpowiednią strukturę kategorii i podkategorii.
O tym, czy użytkownik znajdzie to, czego szuka decydują dwie cechy: logika i przejrzystość. Odpowiednie odstępy między poszczególnymi elementami, zastosowane kolory czy formatowanie treści – wszystko składa się na odbiór serwisu. Nie zasypuj odbiorcy zbyt wieloma informacjami. Skuteczna okazuje się strategia AIDA – zwróć uwagę, wzbudź zainteresowanie, podsyć pragnienie, zachęć do wykonania akcji.

Oto jeszcze kilka sprawdzonych rozwiązań:

  • zdjęcia twarzy, na których wzrok bohatera skierowany jest w odpowiedni punkt
  • strzałki we właściwych miejscach
  • Twoje dane kontaktowe umieszczone w widocznym miejscu
  • prosto skonstruowany formularz, który zachęca do wypełnienia

Który sposób testowania jest najlepszy?

Sposobów na testowanie jest kilka. Dopiero gdy wybierzesz najlepszy, będziesz w stanie zbudować serwis spełniający oczekiwania użytkowników i przynoszący efekty sprzedażowe, o których marzysz. Weź pod uwagę testy użyteczności, dzięki którym będziesz wiedział jak użytkownicy zachowują się na stronie. Przydatna jest również konsultacja ze specjalistą. Bywa ona jednak dość kosztowna. Czasami testy przeprowadzone z udziałem kilku lub kilkunastu osób, przynoszą równie ciekawe wyniki. Z kolei Testy A/B to bardzo czasochłonna, ale miarodajna metoda. Polega na podmienianiu pojedynczych elementów i zbieraniu danych. Możesz dokładnie sprawdzić jaki był efekt wprowadzonej zmiany. Na szczęście na rynku pojawia się coraz więcej profesjonalnych narzędzi do optymalizowania stron www. Jednym z nich jest np. Peak App. Dzięki tej aplikacji, po stworzeniu landing page, możemy potem przetestować skuteczność jego elementów.

Peak App – nowe narzędzie o wielu możliwościach

Najważniejszą zaletą tej aplikacji jest możliwość przeprowadzania testów MVT, czyli multivariate testing. Dzięki temu możemy badać skuteczność kilku modułów jednocześnie. Wystarczy, że załadujemy naszą stronę do edytora, zaznaczymy elementy, których wariacje chcemy przygotować i je wprowadzimy. Specjalny algorytm prześledzi jak konwertują poszczególne elementy strony i da jasną odpowiedź, jak powinna być ona skonstruowana, by przynosiła jak najlepsze efekty. Cena pakietów w Peak App jest bardzo atrakcyjna, bo w podstawowym abonamencie, czyli za 149 zł miesięcznie, otrzymujemy możliwość przeprowadzenia 15 000 testów, zrealizowania 5 projektów wewnętrznych i 5 zewnętrznych, a każdy z nich może zawierać 10 podstron. W cenie mamy także: cloud hosting, skórki mobilne, edytor wysiwyg, certyfikat bezpieczeństwa, integrację z mailingami oraz z PayPal.

To co musisz zrobić, to ułatwienie użytkownikom poruszanie się po stronie, zachęcić ich do akcji i być cierpliwym. Bardzo rzadko zdarza się tak, że pierwszy projekt strony przynosi od razu najlepsze z możliwych efektów. Wykorzystaj skuteczne narzędzia, a efekt będzie zdumiewający.

projekt wspolfinansowany ze srodkow europejskiego funduszu rozwoju regionalnego w ramach programu operacyjnego innowacyjna gospodarka na lata 2007-2013