Ty też robisz to ŹLE!

Free stock photo of food, man, person

Zakupy przez internet, to często dość trudna i skomplikowana sprawa, patrząc się z punktu widzenia Klienta (szczególnie takiego, który pierwszy raz korzysta z takich metod). Nietrudno w takiej sytuacji o błąd – który w efekcie może kosztować mnóstwo pieniędzy.

Jakie błędy najczęściej popełniają Klienci sklepów internetowych w zakresie płatności online?

1. Odświeżanie… Tak, to jeden z głównych „grzechów” Klientów. Dlaczego? Ponieważ jest on powodem niejednokrotnej utraty pieniędzy. Załóżmy, że korzystamy z wolniejszego połączenia internetowego. Niestety w naszym kraju wciąż zbyt wolno doganiamy pod tym kątem Zachód… Składamy zamówienie, przechodzimy do płatności a tu nagle pojawia się problem z brakiem dostępu do sieci. Pierwszą czynnością jest odświeżenie strony a tymczasem jest to błąd, który może nas kosztować zapłatę podwójnej kwoty za wybrany towar (bądź rzadziej zamówienia podwójnej ilości towaru). Jedyne co w takiej sytuacji warto zrobić to kliknięcie w „Cofnij”.

2. Dokonywanie transakcji w oparciu o przestarzały interfejs użytkownika. Jako przykład weźmy takie płatności mobilne. Co jeśli autoryzacja połączenia nie jest oparta o certyfikat bezpieczeństwa? Nasze dane są wykradane a my nagle zaczynamy tracić środki na swoim subkoncie. Efekt jest raczej opłakany.

3. Na końcu musi się znaleźć rzecz jasna błędne wprowadzanie danych koniecznych do realizacji transakcji. W efekcie, transakcja albo nie jest zatwierdzana albo też… okazuje się że nagle zapłaciliśmy więcej i to nie na to konto na które mieliśmy zapłacić. A odzyskanie tak straconych środków jest raczej mało prawdopodobne.